25.3.12

Tistelblomman - härligt ryslig




Miljön är underbar. Ett öde förfallet hus ensamt ute på heden. En skotsk liten by en bit därifrån. Bara det gör romanen värd att läsa - särskilt om man som jag är lagd åt det anglofila hållet. Maja Grå flyttar in hos Jack i huset. Men varför vill ingen komma och hälsa på, varför vill ingen prata om huset? Amanda Hellberg lyckas skapa en riktigt spännande roman med härlig atmosfär. Jag skulle inte läsa den hemma i sängen alldeles ensam. En krypande obehaglig historia utan en massa gottande i blod och äckel. Det här är tredje boken om Maja Grå och jag hoppas bara att det kommer fler. Snart!
Den får BBBB


För övrigt hade vi fint besök i trädgården idag. I år är de faktiskt fyra, annars brukar de bara tre. Nu oroar jag mig bara för hur det ska gå med rosorna.  jag köpt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar