20.4.12

Belinda Bauer - Nej tack

Jag har försökt läsa Belinda Bauers Skuggsida. Jag var inte förtjust i hennes förra roman Mörk Jord. Jag VET att den höjdes till skyarna och blev omtalad och vann priser - men jag tyckte inte om den. Punkt slut.

Nåväl, jag var beredd att ge henne en chans till.

Och det gjorde jag - men nej. Den här romanen ger mig absolut ingenting. Jag har ingen som helst önskan eller lust att läsa och se vad som händer.

Jag vet inte varför riktigt - det är någonting med hennes sätt att skriva som tar emot. Det är inte översättaren, det vet jag eftersom jag läste den förra på engelska.

Men det är väl så - vissa böcker faller heller enkelt inte i smaken och Belinda Bauers böcker tillhör dem.

Eftersom jag inte orkade avsluta romanen vill jag inte ge något betyg. Det skulle vara orättvist. Jag konstaterar helt enkelt att denna inte är i min smak.

1 kommentar:

  1. Det här är första gången som jag läser ett negativt inlägg om Belinda Bauers böcker som jag själv för övrigt älskade.

    Jag kan inte låta bli att förundras över hur olika vi kan tycka om en och samma bok och det är befriande underbart :-)

    SvaraRadera