15.4.12

Spring Spectra sjalen klar!

Spring Spectra mönstret är gjort av Stephen West och finns att köpa på Ravelry HÄR
Äntligen klar! Fast den har varit riktigt rolig att sticka. Ett bra TV-projekt eftersom man snabbt lär sig mönstret och sen är det bara att sticka på (nästan i alla fall. Jag tappade koncentrationen under någon spännande deckare och fick repa upp lite.)


Jag har gjort den som en KAL (Knit A Long) i Ravelrygruppen 2 Knit Lit Chicks som har en podcast som jag lyssnar på ibland.
Sjalen är stickad i garnet Kauni Wool Effektgarn som är ett garn med långa färgskiftningar. Ett nystan (100g) gick det åt med stickor 3,5 mm.




Nu är frågan vad jag ska ta itu med förutom alla provlappar för min stickkurs (miljoners!)

Jag har varit broderisugen ett tag, så kanske jag tar itu med något av dem.

Jag ska sy ihop Ruggugglan och stoppa henne, sen är hon klar. Sen har jag ju min Dog Sampler och min julgran (?!) och sen är jag sugen på att skapa lite fritt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar