8.5.12

Slutläst

ja inte för alltid förstås, men just den här

Den började så bra med en ung kvinna som vänder tillbaka till sin hemstad . En väldigt intressant hemstad i och för sig, nämligen Avebury som ligger i Wilshire i sydvästra England och är omgärdat av stora stenar - som Stonehenge ni vet.


Handlingen utspelar sig växelvist mellan nutid och tiden runt andra världskriget.

Dolda hemligheter, begravda skelett, lite spöken kanske och lite kärlek.

Välskriven och riktigt rolig bitvis - men det händer ju ingenting!!!

Efter halva boken ger jag upp - åtminstone för tillfället - jag har slutat att ha dåligt samvete för det.

Det finns så mycket jag vill läsa. Men kanske jag plockar upp den igen, jag får se.

Just nu väntar i stället Eld. Jag föll pladask för den första i serien Cirkeln och om jag ska tro det lilla jag har läst om den här är den minst lika bra om inte bättre. (jag har undvikit att läsa recensioner för jag vill inte få läsningen förstörd av spoilers)

Så i eftermiddag är det dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar