9.9.12

The Distant Hours - AWW2012



Jag skulle aldrig ha läst Kate Mortons I det förflutna om det inte vore för min australiensiska utmaning AWW2012.

Bara omslaget på pocketutgåvan skulle ha fått mig att avstå...

Den engelska titeln The Distant Hours och omslaget är mycket intressantare.

Jag måste ändå erkänna att jag läst den ganska ihärdigt och med iver att få reda på vad som hände den där gången för länge sedan. Jag tyckte också om att romanen har en lite litterär touch. En roman spelar huvudrollen och det finns ett stråk av läslusta och böknörderi i den som var tilltalande. MEN egentligen är den superfjantig - nästan pekoralaktig.
Trots det så tycker jag att jag måste ge den B B B om jag ska vara ärlig - och det ska jag ju.



I feel somewhat manipulated. This is not the kind of novel I usually read and I can´t say I´m longing to read one again. BUT I couldn´t stop. I wanted to know what was going on and what had happened. I liked that the novel has a small hint of literacy in it - that is that the main character is a novel. That said, it really isn´t a very good novel. The characters are too stereotype and not very interesting. You never get to know them. The story promises a lot to begin with but doesn´t keep its promise in the end. But, as I said, I couldnt stop...


Jag måste också visa mitt senaste stickprojekt - instickade hörlurar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar