4.1.15

Tack Lars Lerin för en underbar Naturlära

Jag fick Lars Lerins bok Naturlära : limes norrlandicus i julklapp av maken. Den är precis så bra som jag trodde och hoppades. Alla vet väl att han fick Augustpriset 2014 för den.


Fantastiska bilder, vackert poetisk och fin. En bok som gör själen varm. Betraktelser om naturen och om livet. Om jag läst latinet rätt så betyder limes norrlandicus norrländska gränser eller kanske gränsen mot norrland? Tänk en sådan gåva - att kunna måla som han!

Sandgrunds, Lars Lerins konsthall, hemsida kan man läsa mera och höra honom berätta lite om boken. Och så titta i Galleriet på alla underbara målningar.

Bilden lånad från Boktipset
Naturlära får högsta betyg B B B B B


Jag har också beställt hans ljudbok Snigelsommar - återkommer om den senare.


 Och så har jag bestämt att det ska bli en utflykt till Värmland snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar