5.3.15

Hemlispaket - igen.

Åh vilket fint och innehållsrikt paket jag fick idag. Min Hemliskompis har verkligen träffat rätt. Till att börja med har jag fått pelargronfrön, så nu är det bara att ta fram småkrukor och jord. Jag har faktiskt aldrig sått pelargoner utan bara satt sticklingar. Det ska bli spännande att se om jag lyckas. Det är det där med vattningen som brukar vara problemet....

Sen har jag fått sex påsar Cool-Aid, det där konstgjorda smaksättningspulvret som går att färga garn med. Jag har bara läst om det men aldrig provat trots att jag varit nyfiken. Men NU ska det bli av. Jag fick också två härvor garn att färga. En härva sock-garn och en härva tvåtrådigt ullgarn från Kampes.



TACK kära Hemliskompis!

Det finns mycket tips på Internet om att färga med Kool-Aid och här är ett par länkar: En pärla på nätet, och här Signe mitt i livet

För övrigt håller jag på med en fritt inspirerad tröja till maken. Jag tänkte använda mina restgarner. Jag har inte planerat mönstret utan det får bli vad det blir. Jag hämtar inspiration från gamla svenska mönster och fair-isle.




Apropå fair-isle så kunde jag inte låta bli att köpa Kate Davies bok Colours of Shetland. Och när jag ändå var inne på hennes hemsida såg jag den fina kassen med stickat på och , ja då blev det den med... Perfekt att ha tröjprojekt i.  Motiven är ur hennes senaste bok Yokes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar