17.9.16

Trevligt med ny deckarbekantskap i Sundsvall

Yngsta dottern har flyttat till Sundsvall för att läsa på Mittuniversitetet och då tyckte jag det kunde vara roligt att läsa om Sundsvall. Jag har för länge sedan läst de riktigt bra deckarna av pseudonymen Emma Vall, som utspelar sig där, men däremot har jag aldrig läst något av Jonas Moström. 

Första boken
Nu har jag börjat lyssna på den första i serien i en väldigt bra inspelning. Torsten Wahlund läser  och det är ju alltid bra men dessutom har de lagt till fina små ljudvinjetter mellan varje kapitel - sånt gillar jag! Det blir liksom extra trevligt.

Jag har inte hunnit så långt men än så länge är jag nöjd. Kriminalkommissarie Johan Axberg och läkaren Erik Jansen verkar vara trevliga bekantskaper. Om jag gillar den har jag en hel rad deckare att se fram emot. Om jag har fattat rätt så finns det åtta böcker i serien om Sundsvall och sen har han skrivit tre i en serie som utspelar sig i Uppsala. I den senaste i den serien hjälper för övrigt Johan Axberg till. Kul.



Tredje boken

HÄR kan man läsa mer på Jonas Moströms hemsida



Andra boken
Sjätte boken

Fjärde boken
Femte boken
Sjunde boken

Åttonde boken
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar